Veelgestelde vragen – FAQ

Bestellen en betalen

Moet ik verplicht een account aanmaken wanneer ik iets wil bestellen?
Wil je geen account, dan kun je bestellen zonder je te registreren. Voor het bevestigen en het versturen van je bestelling hebben we natuurlijk wel je adresgegevens en e-mailadres nodig, maar je plaatst uw bestelling dan als “gast”.

Je kunt je registreren via ‘mijn account’ rechtsboven op de website. Kies je ervoor om een account aan te maken, dan worden je gegevens versleuteld verstuurd en opgeslagen op de servers van onze hosting provider in Nederland. Tenzij u toestemming heeft gegeven wordt er nooit ongevraagd gebruikt gemaakt van deze gegevens voor bv. nieuwsbrieven en nooit worden uw gegevens aan derden verstrekt.

Een eigen account is altijd praktisch en bied vele voordelen, dus adviseren wij om er toch steeds eentje aan te maken.
–  gemakkelijk en snel inloggen, zo hoef je niet telkens al uw gegevens opnieuw in te voeren
–  de status van je lopende bestellingen bekijken
–  je bent steeds op de hoogte van lopende acties en krijgt als eerste de leukste kortingen aangeboden
(als je aanmeldt voor de nieuwsbrief)

Kan ik telefonisch of per e-mail een bestelling plaatsen?
Telefonisch nemen wij geen bestellingen aan. Deze zijn te foutgevoelig.
Wij hebben liest dat u gewoon besteld online, maar het kan ook per e-mail. Een bestelling mailen doe je via info@villa-vrolijk.nl. We zullen er dan alles aan doen om uw bestelling zo spoedig mogelijk te verwerken.

Je ontvangt per mail een bevestiging van je bestelling en een betaallink waarmee je uw order kan voldoen. Zodra je de betaling hebt uitgevoerd mail je ons dit best even, zodat we dit meteen
correct opvolgen.

Kan het voorkomen dat een product van mijn bestelling niet op voorraad is?
Alle producten in onze webwinkel zijn vlot leverbaar, meestal op 1 tot 2 werkdagen. Mocht het toch voorkomen dat een product is uitverkocht, dan nemen we per e-mail of Whatsapp contact met je op om het zo snel en zo goed mogelijk voor je op te lossen.

Kan ik een product dat niet meer in voorraad is toch nog bestellen?
Stuur ons een mailtje of berichtje op Whatsapp. Vaak kunnen we het product bijbestellen bij de leverancier.

Op welke manieren kan ik betalen?
Er kan veilig (SSL verbinding) betaald worden via
– PayPal (visa/mastercard),
– iDEAL (enkel voor Nederlandse klanten)
– Bancontact
– Veilig achteraf betalen met Afterpay
– Bankoverschrijving of een betaallink (die we toesturen op verzoek)

Kies je voor één van de eerste 4 opties dan wordt je bestelling meteen verwerkt.

Kies je voor bankoverschrijving dan voer je deze liefst zo snel mogelijk uit en wordt ze verwerkt als het geld op de rekening staat. Wil je dat je bestelling onmiddellijk vertrekt dan kan je ons een bewijs van betaling mailen op info@villa-vrolijk.nl Hebben we na 5 dagen uw betaling nog niet ontvangen, dan wordt uw order geannuleerd en zijn worden de spulletjes in uw bestelling niet langer gereserveerd.

Zijn er kosten verbonden aan sommige betaalmethodes?
Wij willen niet dat u moet betalen om ons te betalen, dus wij rekenen voor geen enkele betaalmethode kosten aan.

Hoe werkt ‘achteraf betalen’ met Afterpay?
AfterPay voert voor Villa Vrolijk het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je van AfterPay per e-mail een digitale acceptgiro ontvangt om je bestelling te betalen. Met AfterPay kun je als Nederlandse klant bestellingen tot een bedrag van €2.500,00 betalen, voor onze Belgische klanten is dat 175,00 EUR voor de eerste Afterpay bestelling en daarna wanneer je reeds bekend bent bij Afterpay 1.250,00 EUR
Ter goedkeuring van het verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt een verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kun je het product natuurlijk betalen via een van onze andere betaalmethodes. Bij vragen kun je altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de AfterPay website.

Verzenden en afhalen

Kan ik een product afhalen in jullie magazijn?
Wij hebben geen fysieke winkel, maar wil je een product zelf komen ophalen, dan kan dat op afspraak in ons magazijn in België: Ondernemersstraat 2E te 2500 Lier. Houd er wel rekening mee dat je in het magazijn niet kan betalen.
Bestel je het artikel vooraf op de website, kies dan voor de optie ‘afhalen’. Betalen kan via iDeal of per bank vooraf. Uiteraard worden bij afhalen geen verzendkosten in rekening gebracht. Je ontvangt per mail een bevestiging van je bestelling en zodra de betaling is ontvangen, nemen wij contact met je op om een afspraak te maken. Zo weet je zeker dat er iemand aanwezig is wanneer jij je pakje komt ophalen.


Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres dan het factuuradres laten bezorgen?

Jazeker, je kunt een bestelling ook laten afleveren op een ander adres. Dit kun je bij het afrekenen op de website aangeven in het betaaloverzicht. Je kan er ook voor kiezen om uw pakketje te laten leveren in een afhaalpunt van PostNL (enkel Nederland en België)
Het dichtstbijzijnde afhaalpunt bij u in de buurt kan je snel en gemakkelijk terugvinden op de website van PostNL : https://www.postnl.be/locatiewijzer. Vergeet niet om uw identiteitsbewijs mee te nemen wanneer je uw pakketje gaat afhalen.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Wij versturen al onze bestelling met PostNL. Op het moment dat jouw bestelling bij ons wordt verwerkt, ontvang je een e-mail. Daarin vind je een track & trace-code waarmee je de bestelling kunt volgen.
PostNL levert voor ons alle werkdagen en op zaterdag.

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?
Bestellingen worden doorgaans de volgende dag bezorgd in NL en BE, ook op zaterdag. Is er niemand thuis, dan wordt geprobeerd het pakket af te leveren bij je buren. Lukt dat niet, dan is je bestelling daarna af te halen op het dichtstbijzijnde PostNL Servicepunt in de buurt. Als alles goed gaat, laat PostNL dan een bericht achter in de brievenbus.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Een bestelling boven de € 40,00 bezorgen wij gratis in Nederland en België. Onder dat bedrag betaal je € 4,90 bezorgkosten.

De prijzen op de website zijn inclusief BTW, maar exclusief bezorgkosten. De bezorgkosten zie je terug in het overzicht bij het betaalproces.

 

Garantie, ruilen en klachten

Heb ik garantie op mijn producten?
Op al onze producten geldt de wettelijke garantie. “Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.”

Binnen welke termijn kan ik een product ruilen of terugsturen?
We verwijzen hier voor een volledige uitleg graag naar onze pagina “Retourneren“. Klik hier om deze pagina te verlaten en door te gaan naar onze pagina Retourneren.

Handig weetje wel, wanneer je zelf niet in de mogelijkheid bent om aan voordelige tarieven te vesturen, dan kan je bij ons een zendingslabel kopen aan de prijs van 4,00 EUR (incl.BTW) . Deze bezorgen we u dan per mail. Met deze verzendlabel kan je uw pakketje afgeven in een PostNL punt.

Ik ben niet tevreden over een product of jullie dienstverlening, wat doe ik?
Wij doen er alles aan om klachten te voorkomen en om u steeds zo goed mogelijk verder te helpen. Ben je toch niet tevreden onze producten of over de dienstverlening van Villa Vrolijk, neem dan contact met ons op. Dit kan telefonisch op T: +31 511 477 500, per e-mail via info@villa-vrolijk.nl of per post aan Villa Vrolijk, Ondernemersstraat 2E, 2500 Lier, België. Je krijgt zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie van ons maar altijd binnen uiterlijk 14 dagen.

Komen we er toch samen niet uit of ben je niet tevreden met de oplossing?
Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).